"Er duikt altijd iets onverwachts op wanneer je reist"

“De globalisering gaat verder en dus wordt ook onze economie internationaler”, zegt Danny Vanderghinste van UNIGLOBE Triton Travel. “Daarom zien we een forse stijging van het aantal zakenreizen. Die reizigers verlangen drie dingen van hun reisagent: efficiëntie, scherpe prijzen en een betrouwbaar vangnet voor als er problemen opduiken.” Hoog tijd om de wereld van de internationale zakenreizen te ontdekken…

 

‘Blijf weg van het internet als je een professionele reis plant’, luidt het advies. Bent u het daarmee eens?

Danny Vanderghinste: “Grotendeels wel. Internet is op zich een goed kanaal om je te informeren. Wie een zakelijke trip organiseert, doet toch best een beroep op een gespecialiseerde reisagent. Daar zijn verschillende redenen voor. Eerst en vooral kost het je te veel tijd om alles zelf te zoeken en te boeken: transport zoals vluchten en treintrajecten, hotelkamers, vervoer op locatie,… Die praktische beslommeringen brengen ook een berg administratief werk met zich mee. Bovendien verlies je snel een aantal belangrijke details uit het oog. Daarom is het handig om te vertrouwen op de ruime expertise van een reisagent, één van onze Business Travel Consultants.”

Waar vind je de beste prijzen?

“Het is nog maar de vraag of je de scherpste prijzen vindt op het internet. Een reisagent rekent meestal een kleine dossierkost aan voor het werk dat hij levert, maar toch is zijn totaalprijs vaak lager dan die van de onlinespelers. Je krijgt er bovendien een uitgebreid en persoonlijk servicepakket voor in de plaats.”

Aan welke diensten denkt u dan zoal?

“Wanneer je reist, kan er altijd iets onverwachts opduiken, jammer genoeg ook negatieve dingen zoals een vlucht die geannuleerd wordt, problemen in je hotel of plotse wijzigingen in je reisschema. Wie met grote of kleine problemen geconfronteerd wordt, contacteert ons, waarop wij onmiddellijk een oplossing zoeken. Tijdens de kantooruren hebben al onze medewerkers toegang tot je dossier, dus helpen wij je snel verder. Daarnaast hebben we een noodlijn die je kunt bellen als er zich een noodsituatie voordoet buiten onze kantooruren.”

 

 

Zoals… ?

“Neem bijvoorbeeld de aanslagen van maart vorig jaar in Brussel en Zaventem. Naast het onbeschrijfelijke leed van de slachtoffers waren er talloze gestrande reizigers, want alle vluchten van en naar Zaventem werden geannuleerd na de aanslagen. Binnen de kortste keren regelden we alternatief vervoer voor onze reizigers, zodat die toch op hun bestemming of thuis geraakten. Wie zijn reis via het internet boekt, heeft die hulp en nazorg niet. Dan sta je er spijtig genoeg alleen voor. Als alles op wieltjes loopt, is dat geen probleem, maar een onregelmatigheid komt snel voor in de reiswereld. Ons motto luidt dan ook: jij de zaken, wij de reis.”

Focust UNIGLOBE Triton Travel Group zich alleen op zakenreizen?

“Je vindt hier het totaalpakket, ook voor vakantiereizen. Als Travel Management Company (TMC) neemt de ‘business travel’ het leeuwendeel van onze activiteiten in beslag. Dat is goed voor 85 procent van onze omzet. Die professionele markt vraagt een bijzondere aanpak: het draait allemaal rond efficiënt en comfortabel reizen binnen een gecontroleerd budget. Het tweede segment waarin we actief zijn, is meer een combinatie van werk en ontspanning. Dat zijn dan de congressen in het buitenland, of incentives en groepsreizen waar je het nuttige aan het aangename verbindt. Dat segment is heel gevoelig voor de economische conjunctuur.”

Hoe belangrijk zijn de vakantiereizen?

“Dat is de derde tak binnen onze activiteiten. Die reizen vragen een andere benadering dan hun professionele broertjes, want het gaat puur om genieten en beleven. Dan zetten onze Leisure Travel Consultants hun beste beentje voor en stellen ze een droomreis voor je samen, uiteraard rekening houdend met je budget en specifieke wensen. Kortom, bij ons kun je terecht voor elk type reis: een zakenreis, een groepsgebeuren of een vakantiereis.”

 

 

Toch is de naam UNIGLOBE Triton Travel niet echt bekend bij het grote publiek?

“Dat klopt. We werken dan ook in een specifieke markt, de zakenreisindustrie. Meer dan 250 ondernemingen uit heel België en alle denkbare sectoren doen een beroep op onze diensten. Wie eenmaal heeft kennisgemaakt met onze persoonlijke dienstverlening en flexibiliteit, gaat hier nooit meer weg. We kijken dan ook terug op een mooi groeitraject. Zeventien jaar geleden zijn we gestart in Mechelen. Ondertussen hebben we twintig gedreven medewerkers en een extra kantoor in Lokeren.”

Op welke manier maken jullie het verschil?

“Onze verborgen kracht schuilt in het feit dat we deel uitmaken van een internationale groep. UNIGLOBE Triton Travel Group is wereldwijd actief en dat laat ons toe om stevig te onderhandelen met luchtvaartmaatschappijen, hoteluitbaters, huurwagenbedrijven, enzovoort. Zo kunnen we vaak besparingen realiseren die voor onze concurrenten niet haalbaar zijn. Daarom zou ik zeggen: neem contact met ons op en vertel ons wat jullie reisbehoeften zijn. Wij stellen de meest optimale reismogelijkheden voor die aan jullie verwachtingen voldoen. Zorgeloze zakenreizen zijn de voornaamste prioriteit van UNIGLOBE Triton Travel en onze klanten.”

 


www.uniglobe.be maakt gebruik van cookies - lees meer Sluit deze melding Sluit deze melding