Het is geen geheim dat de reisindustrie een van de zwaarst getroffen sectoren is door deze coronacrisis. Niet moeilijk als je weet dat vele grenzen gesloten zijn, cruiseschepen aan de ketting liggen en luchtvaartmaatschappijen hun toestellen voor langere tijd op het tarmac hebben geparkeerd.
Fans van Club Brugge zullen meteen een link leggen naar “No sweat, no glory”, de slogan die de club sinds 2011 uitdraagt en een variant is van het bekende “No pain, no gain”.
Voor velen viel de wintersportvakantie in het water. Grenzen sloten, en onze droom om op de latten te staan en van de magie van besneeuwde bergen te genieten, moest vervangen worden door ‘dromen over…’.
Iedereen die getroffen is door de coronacrisis probeert het hoofd boven water te houden en wil de verliezen tot een minimum beperken. In een eerste reflex probeer je misschien om zo snel mogelijk de niet betaalde facturen te innen, maar is dat wel opportuun in deze tijden?
Viktor Frankl was een joodse psychiater die tijdens WOII naar verschillende kampen gedeporteerd werd in Tsjechië en Polen. Zijn vrouw en kinderen kwamen om, evenals verschillende van zijn kampgenoten.
Buitengewone omstandigheden vereisen buitengewone maatregelen. De wereldwijde Coronavirus-crisis en de daarmee gepaard gaande reisbeperkingen die door vele landen over de hele wereld worden opgelegd, verplichten Brussels Airlines om de heropstart van haar activiteiten te herzien.
Onze medewerkers in onze Uniglobe-kantoren hebben alles gedaan om jullie veilig terug naar huis te brengen in deze Coronatijden. Hoog tijd dus om opnieuw van ons te laten horen.
De expertengroep die belast is met het redden van de grote Belgische bedrijven als gevolg van de coronacrisis buigt zich met spoed over Brussels Airlines.
Gisteren, 30 maart, verstuurden alle beroepsverenigingen van de Belgische toeristische sector een gezamenlijk opgestelde Open Brief aan de Belgische Federale regering, aan de Europese Commissie en bij uitbreiding aan de consument en de pers.
Bij Uniglobe was het de afgelopen dagen onze eerste prioriteit om onze landgenoten veilig terug thuis te krijgen. Zowel zij die op zakenreis als op vakantie waren. Van verschillende klanten ontvingen we hierop positieve reacties en dat doet deugd!
Gezien de uitzonderlijke omstandigheden als gevolg van de verspreiding van het coronavirus, komen Lufthansa Group Airlines Lufthansa, SWISS, Austrian Airlines, Brussels Airlines en Air Dolomiti nog beter tegemoet aan de behoeften van hun klanten
De georganiseerde reissector is verheugd te vernemen dat minister Muylle het systeem van vouchers als alternatief terugbetalingsmiddel bij annulatie van pakketreizen door het coronavirus ondersteunt.
Brussels Airlines schort met ingang van zaterdag 21 maart alle vluchten voor een periode van een maand op. Dat maakte de Belgische luchtvaartmaatschappij deze middag bekend. Op 20 april staan pas weer de eerste vluchten in de planning.
Ook een zakenreis brengt in tijden van het coronavirus plots veel vraagtekens met zich mee. Kan ik nog vertrekken? Loop ik risico? Tot wanneer moet ik wachten om een nieuwe zakenreis te boeken? Kan ik mijn ticket annuleren of verplaatsen? Heb ik recht op terugbetaling? Ben ik verzekerd?
Aan de vooravond van onze 40e verjaardag stellen we jou graag onze wereldwijde rebranding voor. Hiermee breken we definitief met het stereotiepe beeld over zakenreizen en richten we ons nog meer op de toekomst van corporate travel.